Villkor för användning av och varor som köpts via snamix.se
1. Allmän information
Snamix
Peter Willemoes Vej 129
5220 Odense SØ
Danmark
CVR nr.: DK42390690
Tlf:: (+45) 66159040
2. General
Med undantag för andra skriftliga avtal med snamix gäller uteslutande de nedan nämnda försäljning- leverans- samt returvillkor för samtliga avtal och leveranser från snamix, oavsett eventuell motstående eller avvikande bestämmelser i Köparens angivna order eller accept. Handelsvillkoren kan uppdateras från tid till annan (till exempel för att återspegla tekniska förändringar, vår affärsmodell, vår systemkapacitet eller gällande lagar och förordningar). Därför ber vi dig att godkänna användarvillkoren varje gång du handlar hos oss. Inlämning av order till vår hemsida är inte ett juridiskt bindande avtal. När du har lämnat in din order till vår hemsida, kommer vårt system automatiskt att skicka dig ett e-mail, där det framgår vilka varor du har beställt. Det är endast en elektronisk kvittering för mottagande av din order, Du ska vara uppmärksam på, att det automatiska svar (via e-mail) inte är en juridiskt bindande orderbekräftelse, när du bekräftat har du ingått ett avtal. Snamix har således möjlighet att annullera din order som följd av tryckfel, utsålda varor, tekniska problem, misslyckad leverans eller liknande situationer. Bindande orderbekräftelse/faktura sänds först till dig, när vi har avsänt varorna som du beställt. Du mottar i det avtalet också ett e-mail med tillhörande track & trace nummer.
3. Beställning
Genom att företa ett köp på snamix accepterar du samtidigt att ingå ett avtal. Detta avtal skall i samband med ett köp på hemsidan godkännas i samband med genomgången av köpet under punkten "BESTÄLLNING", där du skall bocka för i rutan i "Jag har läst och accepterar webbshopens Handelsvillkor" för att kunna genomföra köpet. Uppgifterna transmitteras och lagras elektroniskt i okrypterad form, och sparas i 5 år. Själva "kontrakten" (köpeavtalet) lagras hos snamix på ett sådant sätt, att du senare kan logga in och se/ändra status via MITT KONTO.
4. Betalning
Du kan betala i kronor (SEK). Alla angivna priser gäller varor, leveransomkostnader och andra omkostnader inklusive skatter, moms och avgifter. Omkostnader gällande leverans, frakt eller porto kan variera och läggas till för varje beställning. Vi accepterar följande betalmedel: Mastercard, Maestro, Visa, Visa Electron och snamix presentkort.
5. Leverans
Vi levererar i hela Sverige. Vi erbjuder flera leveranssätt så att du kan välja det alternativ som passar dig bäst:
- PostNord MyPack Collect (leverans 1-5 vardagar): Din order levereras inom 1-5 vardagar med PostNord till ett paketombud.
- PostNord MyPack Home (leverans 1-5 vardagar): Till dig som vill ha leverans till din privatadress, erbjuder vi tillköp av hemleverans med PostNord på vardagar.
Paketet ska kvitteras och signeras vid mottagande. Det behöver inte nödvändigtvis vara du som signerar. Övriga personer på leveransadressen (t.ex. en familjemedlem, en vän, receptionist eller liknande) kan också kvittera mottagandet med bindande effekt för dig. Om ingen är närvarande på leveransadressen när paketbudet kommer, rekommenderas det att paketet avhämtas följande dag på närmaste utlämningsställe. Försändelsen lämnas alltså in på ett avtalat utlämningsställe. Försändelsen förvaras här vanligtvis i max 14 dagar innan paketet returneras till oss som ej levererat. Tänk på att du kan följa försändelsen via spårningslänken i e-postmeddelandet du får av oss. Om ditt paket kan levereras i din brevlåda kan paketbudet leverera paketet utan att din signatur behövs.
6. Ångerrätt
Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59) gäller inte ångerrätt för livsmedel och andra dagligvaror. Du har alltså ingen ångerrätt för köpta varor.
7. Reklamationsrätt
Alla kunder hos snamix har naturligtvis 2-års reklamationsrätt. Det betyder att du kan få varan bytt eller få pengarna tillbaka beroende på situationen. Det är ett krav att reklamationen ska vara berättigad samt att felet icke uppstått pga felaktigt användande, allmänt slitage eller vårdslöshet. Det är kundens plikt att bevisa hur felen har uppstått.
8. Presentkort
Presentkort ställs ut elektroniskt. Du kan välja mellan om du vill ha presentkortet skickat direkt på email till mottagaren, eller själv skriva ut det. På kortet står det en kod som mottagaren använder som betalning på snamix.se. När presentkortet är betalat får du en bekräftelse. Kortet gäller 3 år efter köpet. Kortet skrivs ned med det belopp som används och eventuellt kvarstående belopp sparas till nästa gång. Det är 14 dagars ångerrätt. Är kortet helt eller delvis använt, är det bara det resterande beloppet som återbetalas.
9. Personuppgifter
När du handlar på snamix.se behöver vi följande personuppgifter för att kunna genomföra beställningen: Namn, Adress, postnummer, stad, Telefonnummer, Email adress. Uppgifterna registreras bara för att möjliggöra leverans till dig. Uppgifterna behandlas förtroligt och säljs således inte vidare. När du sätter upp ett konto hos snamix i samband med att du gör ditt köp, skickas användarnamn och password till din email, och det blir lagrat i vår databas efter att det har krypterats. Om du anger att du vill ha våra nyhetsbrev, registrerar vi din emailadress och den ges inte vidare till tredje part. Likaså följs alla regler enligt persondatalagen. Du kan alltid avregistrera dig från nyhetsbreven. Personuppgifter sparas i 5 år efter det sista köpet vartefter upplysningarna slängs. Som kund hos snamix har du alltid rätt att invända mot den registrerade informationen som finns om dig. I och med Persondatalagen har du rätt till insyn i de uppgifter som är registrerade.
För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.
10. Klagomål
Om du som konsument vill klaga över ditt köp, ska du kontakta vår kundservice. Om vi inte kan komma fram till en lösning ska du skicka in ditt klagomål gällande den vara eller tjänst som du köpt hos oss till Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Toldboden 2, DK-8800 Viborg. Du kan klaga till Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. Du kan även använda EU-kommissionens webbaserade klagomålsportal. Detta är framför allt relevant om du bor i ett land utanför EU. Klagomålet lämnas då in via följande adress: http://ec.europa.eu/odr.
11. Med förbehåll för fel
Dessa sammanfattande detaljer har förberetts endast för informationsändamål och är utformade för att förbättra din shoppingupplevelse på snamix webbsida. Även om vi har varit noga med att förbereda denna sammanfattning och anser att den är korrekt, bör den inte ses som en ersättning för att du läser produktens förpackning och etikett före användning. Du bör vara medveten om att produkter och deras ingredienser kan ändras. Om du behöver exakt ingrediensinformation bör du kontakta tillverkaren, vars kontaktuppgifter kommer att visas på förpackningen eller etiketten. Snamix kan därför inte acceptera ansvar för felaktig information. Där denna beskrivning innehåller en länk till en annan parts webbsida för ytterligare information om produkten, observera att snamix inte har någon kontroll över och inget ansvar för innehållet på den webbsidan. Du bör också vara medveten om att bilderna endast visar våra serveringsförslag om hur du lagar din mat - alla bordstillbehör och andra tillbehör och/eller ingredienser som avbildas med produkten du köper ingår inte.
Det kan alltid ske fel i en handel. Det kann ske i lagret, vid utskrift eller att det är felaktigt pris på produkten. Därför accepterar vi först ditt köp när vi godköndt din betalning och skickat varan till dig. Vi är tar därför förbehåll för prisfel, tryckfel och utsålda varor. Om ett föremål som du beställt är slutsåld kommer vi att kontakta dig omedelbart och din betalning kommer att avbrytas.