Sekretess- och Cookiepolicy
Den här webbplatsen ägs och drivs av Snamix ApS, ett företag registrerat i Danmark med organisationsnummer DK42390690 (hädanefter kallad ”vi” eller ”oss”).
1. Personuppgifter vi samlar in och behandlar
Denna sekretesspolicy anger grunden för hur personuppgifter som vi samlar in från dig via webbplatsen, eller som du tillhandahåller oss via webbplatsen, kommer att behandlas av oss. Vänligen läs denna sekretesspolicy noggrant. Genom att besöka denna webbplats accepterar du villkoren i denna sekretesspolicy. Vi kommer att agera i enlighet med gällande lagstiftning och strävar efter att följa nuvarande bästa praxis när det gäller behandling av personuppgifter.
- Personliga kontaktuppgifter (som namn, adress, telefonnummer, e-postadress);
- Kundkonton eller affärsinformation (såsom för- och efternamn, telefonnummer, e-postadress, lösenord, land/ort);
- Betalningsinformation (såsom de sista fyra siffrorna, utfärdandelandet och utgångsdatumet för betalningskortet);
- Information om kundens beställningar och prenumerationer (som beställningshistorik, information om prenumerationer, incidenter och klagomål);
- Metadata (såsom detaljer om dina besök på webbplatsen, trafikdata, platsdata, IP-adress och andra online-identifierare, webbläsarinformation, sessiondata, preferenser, inställningar, webloggar och annan kommunikationsdata), som vi övervakar under din interaktion med webbplatsen;
- Information som samlas in via cookies;
- Sökstatistik från användare för att förbättra vår sökplattform.
Ändamålen för vilka vi använder dina personuppgifter kan variera beroende på de tjänster vi tillhandahåller och typen av kommunikation mellan oss.
De huvudsakliga ändamålen inkluderar användning av personuppgifter för att:
- Fullgöra våra skyldigheter enligt eventuella avtal som ingåtts mellan dig och oss, och att tillhandahålla den information, de produkter och tjänster som du har begärt från oss, och att meddela dig om ändringar i våra tjänster;
- Hantera ditt konto;
- Bearbeta dina betalningstransaktioner;
- Hantera våra affärsverksamheter och IT-infrastruktur i enlighet med våra interna policyer och rutiner, inklusive de som rör fakturering och inkasso; IT-systemdrift; data- och webbhotell; dataanalys och revision;
- Hantera klagomål, feedback och förfrågningar, och hantera begäran om dataåtkomst eller korrigering, eller utövandet av andra rättigheter relaterade till personuppgifter;
- Följa tillämpliga lagar och regler, till exempel följa rättsliga förfaranden och domstolsbeslut samt svara på förfrågningar från offentliga och statliga myndigheter;
- Förbättra våra produkter och tjänster. Vi kan anonymisera, avidentifiera och/eller aggregera den information vi samlar in och använda dessa data för statistiska och analytiska ändamål för att förbättra våra produkter och tjänster;
- Kommersiella, statistiska och marknadsundersökningsändamål. Vi kan anonymisera, avidentifiera och/eller aggregera den information vi samlar in och använda dessa data för kommersiella, statistiska och marknadsundersökningsändamål, inklusive men inte begränsat till att dela anonymiserade data med våra nuvarande och potentiella kunder, affärspartners, samarbetspartners och andra tredje parter.
2. Överföring och utlämnande av personuppgifter (Underbiträden)
Vi överför data till våra tjänsteleverantörer (såsom IT-leverantörer och betalningsleverantörer) enligt vad som är nödvändigt för att tillhandahålla den tjänst du har begärt eller godkänt och för att genomföra transaktioner.
Vi lämnar ut data när det krävs enligt lag eller för att svara på rättsliga processer; för att förebygga och upptäcka brott och upprätthålla säkerheten för våra tjänster; och för att skydda Snamix rättigheter eller egendom.
Vi kan även lämna ut dina personuppgifter till andra parter i samband med företagsaffärer: vid en fusion, omorganisation, förvärv, joint venture, överlåtelse, avknoppning, överföring eller försäljning eller disposition av hela eller delar av vår verksamhet, inklusive i samband med eventuell konkurs eller liknande förfaranden.
Snamix samarbetar med vissa tredje parter för att tillhandahålla specifika funktioner inom tjänsterna. Dessa leverantörer är de underbiträden som anges nedan. För att tillhandahålla relevant funktionalitet har dessa underbiträden tillgång till tjänstedata. Deras användning är begränsad till de angivna tjänsterna.
3. Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
Som aktiv kund sparas dina uppgifter så länge det är nödvändigt för att vi ska kunna upprätthålla den nuvarande tjänsten. Vi får enligt reglerna endast spara dina personuppgifter så länge vi behöver dem, eller så länge vi måste behålla dem enligt andra regler, t.ex. rörande bokföring och skattebetalning. Detta innebär till exempel att information som ska användas för granskning enligt lag måste behållas i 5 år. Detta gäller även information om tidigare medlemmar. Vi raderar personuppgifter som vi inte längre behöver med jämna mellanrum enligt specificerade interna säkerhetsregler.
4. Hur skyddar vi din information?
Vi skulle gärna vilja säga att de personliga uppgifter du ger oss är helt säkra. Tyvärr gör flera välkända fall av datasäkerhetsintrång det omöjligt för någon att vara så säker. Vi vidtar dock rimliga åtgärder för att skydda de uppgifter du ger oss från stöld, ändring eller obehörig åtkomst.
5. Var lagras dina personuppgifter?
Din information lagras på servrar i EU. Vissa personuppgifter hanteras av en tredje part (personuppgiftsbiträde), som lagrar och behandlar personuppgifter på uppdrag av Snamix enligt denna sekretesspolicy och gällande lag om skydd av personuppgifter.
6. Cookies
När du besöker vår webbplats kan vi placera en "cookie" i din webbläsare. Cookies är små datamängder som innehåller en identifierare som känns igen av vår webbserver. Cookies gör att vi kan känna igen dig som en återkommande användare och anpassa din upplevelse på vår webbplats. Genom att besöka vår webbplats accepterar du användningen av cookies. Du är dock fri att när som helst radera, begränsa eller inaktivera cookies genom att ändra inställningarna i din webbläsare. Observera att inaktivering av cookies kan påverka funktionaliteten och funktionerna på denna webbplats och hindra dig från att dra full nytta av den.
Hur länge lagrar vi cookies?
Cookies kan vara antingen "beständiga" cookies eller "sessionscookies": en beständig cookie lagras av en webbläsare och förblir giltig tills dess utgångsdatum, såvida den inte raderas av användaren före utgångsdatumet; en sessionscookie, å andra sidan, kommer att upphöra i slutet av användarsessionen, när webbläsaren stängs.
Inaktivera cookies:
Du kan kontrollera och/eller radera cookies som du vill – för detaljer, se aboutcookies.org. Du kan radera alla cookies som redan finns på din dator och du kan ställa in de flesta webbläsare för att förhindra att de placeras. Om du gör detta kan du dock behöva justera vissa inställningar manuellt varje gång du besöker en webbplats och vissa tjänster och funktioner kanske inte fungerar.
7. Vilka är dina rättigheter?
Du har följande rättigheter med avseende på personuppgifter som vi innehar om dig, med förbehåll för GDPR och andra tillämpliga juridiska begränsningar:
- Rätt till tillgång till dina personuppgifter;
- Rätt till rättelse av felaktiga eller ofullständiga personuppgifter;
- Rätt till radering av dina personuppgifter;
- Rätt till begränsning av behandlingen av dina personuppgifter;
- Rätt till dataportabilitet, dvs. rätt att få dina personuppgifter i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format och att överföra dessa uppgifter till en annan personuppgiftsansvarig;
- Rätt att invända mot hela eller delar av behandlingen, när detta är juridiskt tillåtet;
- Rätt att inte bli föremål för automatiserat individuellt beslutsfattande, inklusive profilering, inom de gränser som lagen föreskriver;
- Rätt att återkalla samtycke när som helst när vi behandlar dina personuppgifter baserat på ditt samtycke;
- Rätt att inge klagomål till en tillsynsmyndighet i EU.
Om du vill utöva någon av dessa rättigheter eller om du inte är nöjd med hur vi skyddar din integritet bör du skicka din begäran via kontaktformuläret tillsammans med ett bevis på din identitet (t.ex. en kopia av ditt ID där du bör dölja onödig information). Vi kommer endast att använda sådan information för att verifiera din identitet. Vi kommer att behålla sådan data endast under den tid som krävs för att hantera din begäran, varefter vi kommer att radera dem.
8. Uppdateringar
All information som tillhandahålls kommer endast att användas i enlighet med denna sekretesspolicy. Vi kan ändra denna policy genom att uppdatera denna sida. Vänligen kontrollera regelbundet för att bli informerad om eventuella ändringar. Denna policy är inte avsedd att skapa några avtalsmässiga eller juridiska rättigheter för någon part.